مریم لهراسبی، مدیر امور اداری و عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران:
راهبردیترین سرمایه هر سازمان منابع انسانی است
مدیر امور اداری و عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران بر اهمیت نقش بخش مدیریت منابع انسانی در سازمانها و ادارات تاکید کرد.
مریم لهراسبی در گفتوگو با روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: انسان عامل مهمی در نیل به اهداف سازمان و مدیریت به شمار میرود. تحقیقات امروزی نشاندهنده این واقعیت است که بین نحوه مدیریت منابع انسانی و نیل به اهداف سازمانی رابطه نزدیکی وجود دارد. ازاینروست که مدیریت منابع انسانی امروزه بهعنوان یکی از شریانهای مهم و حیاتی هر سازمانی شناخته میشود.
او با بیان اینکه امور اداری و عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران همواره به دنبال جلب رضایت کارکنان و تأمین هدفهای سازمانی است گفت: این اداره مسئولیت جمعآوری اطلاعات و برنامهریزی در زمینههای پرسنلی، اداری و رفاهی کارکنان با استفاده از طرحهای تشویقی، ایجاد رویههای مناسب برای رسیدگی به شکایات، جذب و حفظ نیروهای کارآمد، برنامهریزی برای توزیع مناسب نیروی انسانی در واحدهای مورد نیاز و اجرای فرآیند مربوط به آموزش آنان را بر عهده دارد و میکوشد که با ارتباطات گسترده و مکرر با اعضای سازمان در نهادینه کردن این رویکردها و ایجاد حس تعلق سازمانی مؤثر واقع شود.
مدیر امور اداری و عمومی سازمان ادامه داد: تعالی و رسیدن به حد مطلوب کیفیت همواره دغدغه اصلی و رویکرد هر سازمانی است؛ گریز از تفکر سنتی و تکیهبر دانش روز موجب شده تا سازمانها در رقابتی سالم به بهبود مستمر رویآورند، این اداره نیز خود را در این زمینه مستثنی نمی داند و با تکیهبر امکانات موجود سعی دارد تا در زمینهسازی، استقرار نرمافزارهای پیشرفته و مرتبط با فعالیتهای این حوزه و مکانیزه کردن امور برای تسهیل فعالیتها و تسریع و دقت بیشتر در اطلاعات و گزارشهای مربوطه اقدام کند.
لهراسبی افزود: با توجه به نقش بیبدیل منابع انسانی بهعنوان راهبردیترین سرمایه هر سازمان، امور اداری و عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در نظر دارد که با رویکرد اصل شایستگی در زمینههای بهبود و اصلاح ساختار تأمین نیروی انسانی و خروج از خدمت، آموزش مناسب و ارزشیابی عملکرد، برای افزایش بهرهوری و ارتقای رضایت شغلی اقدام کند.
گفتنی است که تشکیل پرونده پرسنلی، انجام امور استخدامی و خاتمه کار، محاسبه و ثبت درخواستهای مأموریت و مرخصی اعضا، اجرای قوانین، مقررات و آییننامههای استخدامی، تهیه و تنظیم احکام پرسنلی مطابق با مقررات، پیگیری و هماهنگی در جهت آموزش و ارتقاء دانش (ضمن خدمت اعضاء)، صدور احکام و محاسبه فوقالعادههای مأموریت، کنترل ورود و خروج اعضا، تهیه گزارش، آمار و نمودارهای مختلف پرسنلی، حفظ و نگهداری پروندههای پرسنلی، راهنمایی و پاسخگویی به مراجعین، بررسی مدارک و فرمهای مربوط به وام کارکنان طبق مقررات، ثبت کلیه نامهها، دستورالعملها، بخشنامهها و دعوتنامههای صادره و وارده، تفکیک و توزیع و ارسال نامهها، بخشنامهها و کلیه مکاتبات اداری، انجام امور قراردادها و صدور آن، همکاری با کمیسیون فرعی در جهت ارتقا، ترفیع پایه و جذب قراردادی هیات علمی، اجرای امور صندوق قرضالحسنه داخلی، اجرای امور مربوط به بیمههای تکمیلی و رفاهی، اجرای برنامههای رفاهی برای کارکنان، تعمیر و نگهداری ساختمانها، مراقبت از تأسیسات شبکههای آب، برق، گاز، مراقبت و آمادهسازی تاسیسات گرمایش و سرمایش ساختمان، کلیه امور مربوط به تنظیف ساختمانها (اتاقها، راهروها، راهپله، حیاط، سرویس بهداشتی)، تعمیر و نگهداری وسایل و تجهیزات اداری، مدیریت وسایل نقلیه موتوری و خودروها و انجام سایر امور محوله از سوی معاونت پشتیبانی وظایف بخش امور اداری و عمومی سازمان را تشکیل میدهند.
نظر شما :