به مناسبت فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی، ابوالفضل امینی هرندی مدیر روابط عمومی سازمان مطرح کرد؛
روابط عمومیها از عوامل ایجاد انگیزه و امید در جامعه
مدیر روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، عملکرد اداره روابط عمومی این سازمان را تشریح کرد.
ابوالفضل امینی هرندی به مناسبت فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی با بیان اینکه روابط عمومی در هر سازمان به مصداق چشم و گوش مجموعه باید باشد گفت: متاسفانه در بعضی سازمانها به حوزه روابط عمومی به عنوان یک حوزه فرمایشی نگاه میشود و این موضوع در نهایت به ضرر خود این سازمانها است.
امینی هرندی با تشبیه فعالیتهای هر سازمان به یک مسابقه گروهی، روابط عمومی را در نقش تمامکننده اقدامات دانست و ادامه داد: خوشبختانه مسئولان و اعضا جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با توجه به روحیه کار گروهی و همدلی جاری در کل سازمان، نقش پررنگی برای روابط عمومی قائلند، چرا که با نشر فعالیتهای این سازمان در جامعه، بخش مهمی از اقشار نیازمند دریافت این خدمات، از آن مطلع و آگاه خواهند شد.
او با بیان اینکه قائل بودن نگاه منحصر به اطلاعرسانی برای روابط عمومی نگاه درستی نیست گفت: پاندمی کرونا ثابت کرد که بسیاری از فعالیتهای ما از جمله فعالیتهای آموزشی میتواند در بستر فضای مجازی رخ دهد. این نگاه به کاهش برخی هزینهها از جمله استفاده بهینه از زمان میانجامد. با وجود آنکه فراهم کردن بستر فضای مجازی برای فعالیتهای آموزشی، رسالت روابط عمومی نیست، توانستیم به نحو احسن به پیشبرد و اجرای این امر کمک کنیم.
مدیر روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران در تشریح فعالیتهای روابط عمومی گفت: در سالهای گذشته به خاطر شیوع کرونا، فضای مجازی اولین کانون تمرکز روابط عمومی سازمان بود؛ پایگاههای اطلاع رسانی مراکز درمانی، پژوهشی و مجموعه اصلی سازمان یکپارچه شدند و پایگاههای اطلاعرسانی این مراکز در عین استقلال، فعالیت هماهنگی دارند. در گام دوم نیز شبکههای اجتماعی سازمان از جمله اینستاگرام، آپارات و … به صورت مستقل و منسجم به امر مهم اطلاعرسانی میپردازند.
ایسنا علوم پزشکی تهران در آستانه فاز جدید
مدیر روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با اشاره به از سرگیری مجدد فعالیت ایسنا شعبه علوم پزشکی تهران گفت: در سالهای گذشته دو سرفصل مهم خبرگزاری ایسنا و انتشارات جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در روابط عمومی اضافه شدند. با توجه به جایگاه بسیار مهم دانشگاه علوم پزشکی تهران و لزوم بهرهمندی جامعه از آرا و نظرات صاحبنظران، خبرگزاری ایسنا واحد علوم پزشکی تهران برنامه راهبردی و ویژهای برای ورود به فاز جدید ارائه کرده است.
او با تاکید بر پررنگ بودن نقش ایسنا واحد دانشگاه علوم پزشکی تهران در فعالیتهای مجموعه و همچنین برقراری ارتباط بین اساتید دانشگاه و جامعه گفت: در برنامه جدید، قرار است این خبرگزاری بهرهبرداری هرچه بیشتر از روشهای جدید اطلاعرسانی را در دستور کار خود قرار دهد و اداره روابط عمومی برای نزدیک شدن به این هدف زیرساختهایی در نظر گرفته که از جمله آنها میتوان به راهاندازی سایت مخصوص به این شعبه ایسنا اشاره کرد.
حضور فعال انتشارات سازمان در نمایشگاه کتاب تهران
وی افزود: انتشارات سازمان با نشر چندین جلد کتاب، احیا شده و در بستر تقویت شدهای به کار خود ادامه میدهد و پایگاه اطلاعرسانی انتشارات سازمان راه اندازی شده و این مجموعه توانسته در نمایشگاه کتاب این روزهای تهران حضور فعال داشته باشد.
روابط عمومی بازوی کمکی مهمی برای رویدادهای شاخص سازمان است
امینی هرندی با اشاره به اینکه فعالیتهای روابط عمونی فراتر از اطلاع رسانی است گفت: روابط عمومی سازمان با برنامه ریزی دقیق در طول سال و چیدمان مناسب توانست در رویدادهای شاخص سازمان از قبیل کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت، نکوداشت مقام استاد و… به عنوان بازوی کمکی معاونتهای مجموعه به ایفای نقش بپردازد.
وی افزود: از دیگر اقدامات روابط عمومی سازمان را میتوان برگزاری مراسمها به مناسبتهای مختلف برشمرد که با هدف نزدیک کردن اعضای سازمان به یکدیگر انجام میشود. ما معتقدیم نزدیک کردن روابط گرم درون سازمانی اعضا به ویژه ارتباط نزدیک با رئیس و مدیران سازمان با بهانههای مختلفی مثل تولد اعضا به کارآمدی هرچه بیشتر مجموعه میانجامد و این موضوع در خروجی نهایی فعالیتها و ارائه خدمت به هموطنان عزیز قابل لمس است.
او در ادامه به برنامه های آتی روابط عمومی پرداخت و گفت: ارتباطات شخصی با مراجعه کنندگان و ارباب رجوع سازمان برای روابط عمومی دارای اهمیت بسیار زیادی است و به همین منظور به دنبال برقراری ارتباط چهره به چهره با مراجعان هستیم. همچنین با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی، روابط عمومی با تمام قوا میکوشد اقدامات مهمی که در حوزه های پژوهشی، پژوهشکده و سایر قسمتهای سازمان رخ میدهد را با هدف ایجاد امید و انگیزه از طریق تولید محتوا مناسب فعالیتها و همچنین پخش از رسانه ملی و فضای مجازی به جامعه منعکس کند.
نظر شما :