ویژه های هفته جهاد دانشگاهی / استقبال از پایان نامه های دانشجویی در مرکز درمان در منزل (دم) / ارائه ۳۰ هزار خدمت به والدین شهدا
مدیر مرکز درمان در منزل (دم) وابسته به جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: در حوزه تحقیق ، توسعه و بررسی های آماری و ارائه مقالات و پایان نامه های دانشجویی در حوزه فعالیت های مرتبط با مرکز درمان در منزل در تمامی مقاطع کارشناسی ، ارشد و دکتری با دانشجویان حوزه درمان همکاری صورت گرفته است و این مرکز از طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های مرتبط با موضوع درمان در منزل استقبال می کند.
مسعود آسیما در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب گفت: با توجه به رشد بالای جمعیت سالمندی در کشور مدل ارائه خدمات در منزل جز پایه های اساسی خدمت رسانی در حوزه درمان به افراد کم توان ، ناتوان و سالمند بوده است.
بنابر اظهارات وی، در شیوه ارائه خدمات درمان در منزل دم و تعرفه های مرکز به گونه ایی پایه ریزی و مدیریت شده است که همه افراد جامعه در سطوح مالی متفاوت و نیز با استفاده و بهره مندی از پوشش برخی از سازمانها از جمله سازمان بنیاد شهید، بیمه نیروهای مسلح ، بانکها، شهرداری و برخی از بیمه های تکمیلی از این مدل خدمات در منزل بهره مند شوند.
به گفته مدیر مرکز درمان در منزل( دم)، شاید در بررسی اولیه نسبت به تعرفه این خدمات به نظر برسد تنها برخی افراد امکان استفاده خواهند داشت اما با توجه به در نظر گرفتن هزینه های پنهان مراجعه حضوری فرد سالمند یا ناتوان به مراکز درمانی ( از جهت بعد ترافیک شهری ، صرف زمان و حضور الزامی یکی از اعضای خانواده و نیز بالا بودن کیفیت خدمات ارائه شده ) این مدل در بسیاری از خدمت ها نه تنها بهتر، بلکه به صرفه تر برای آحاد جامعه خواهد بود .
آسیما اظهار داشت: با توجه به مسئولیت بالای ارائه خدمات در منزل همه تیم درمانگر اعزامی به منازل بیماران افرادی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و در برخی موارد اعضای هیات علمی هستند که به دلیل حساسیت کار امکان به کارگیری دانشجو در حوزه ارائه خدمات درمان در منزل نداریم اما در حوزه تحقیق و توسعه و بررسی های آماری و ارائه مقالات و پایان نامه های دانشجویی در تمامی مقاطع کارشناسی ، ارشد و دکتری با دانشجویان حوزه درمان همکاری صورت گرفته است .
*راه اندازی واحد مشاوره مرکز دم
مدیر مرکز درمان در منزل با اشاره به اینکه راه اندازی واحد مشاوره در حوزه خدمات پزشکی و روانشناسی افزود: تخصیص خط تلفنی اینترنتی به این بخش برای سهولت دسترسی بیماران و خانواده های آنها از سراسر کشور به خدمات مشاوره تلفنی با پزشکان و متخصصان مرکز یکی از اقدامات که البته مرکز در صدد ارتقاء زیر ساخت برای ارائه خدمات مشاوره به منظور ارائه مشاوره متنی و تصویری نیز است.
*راه اندازی پایگاه اینترنتی تخصصی
بنابر اظهارات وی، از دیگر فعالیت های مهم در مرکز درمان در منزل در سال گذشته برای خدمت رسانی بهتر به مردم می توان به امکان پذیرش آنلاین بیمار و ایجاد درگاه پرداخت آنلاین ، راه اندازی امکان پرسش و پاسخ آنلاین با بیماران از طریق سایت مرکز، عقد قرارداد با آزمایشگاه های گوناگون و بهرمندی بیماران از خدمات آزمایشگاهی رایگان با پوشش بیمه های تکمیلی و راه اندازی بخش چکاپ سلامت هوشمند از راه دور، بدون نیاز به حضور پزشک (پزشکی از راه دور ) برای انجام پایش های سلامت سازمانی، گروهی و خانوادگی اشاره کرد .
مدیر مرکز درمان در منزل با اشاره به همکاری های بین سازمانی در راستای فعالیت مرتبط با این مرکز خاطرنشان کرد: عقد قرارداد های توسعه ای ازجمله با بانکها مرکزی ، کشاورزی ، بیمه کوثر ، باشگاه آدنیس ، برخی مجتمع ها و برج های مسکونی شهر تهران و سازمان ها و شرکت های معتبر و ایجاد نخستین پایگاه ارائه خدمات درمانی حضوری در شهرک فجر برای همسران شهدا ء به درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران ، انجام سه دوره پایش سلامت جانبازان دفاع مقدس در دهکده نشاط ، برگزاری کارگاه آموزشی و باز آموزی برای پرستاران در حوزه پانسمان های حفره ای با روش وکیوم تراپی و راه اندازی بخش های جدید در مرکز در باره تکمیل چرخه درمان مانند بخش مناسب سازی منزل برای سالمندان و معلولان و تربیت مراقب جانبازان با همکاری بنیاد شهید از جمله مهمترین فعالیت ها در این حوزه است.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 40 هزار خدمت به بازنشستگان نیروهای مسلح و 30 هزار خدمت به والدین محترم شهدا و جانبازان عزیز دفاع مقدس ارائه شده است، گفت: تلاش برای ارتقای کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران با تبلیغات موثر و همچنین پایش مستمر نیاز های مراجعه کنندگان و جامعه هدف در دستور کار قرار دارد./ انتهای مطلب
گفت و گو: علی البرزی
نظر شما :